Heey,
Ik zat laatst te denken hoe je een Ddos aanval kan tegen houden als grote game bedrijf, zoals Jagex, Riot, Nexon etc.
Tegenwoordig worden veel games steeds platgelegd door Ddos.
Maar ik zat dus te denken als je nou meerdere servers hebt (Wat ze ook hebben) maar bijvoorbeeld nog extra 5 servers hebt staan ingeval van nood dat bij veel requesten deze aanspringen voor extra capaciteit?
Of denken jullie dat ze dit al doen?
Want lijkt mij toch best een goed idee?
Of heb ik het helemaal verkeerd?
[gesloten] Ddos tegen houden
Madmasters1
Illusion
Volgens mij doen ze dit wel hoor het dataverkeer omleiden. Maar een aanval van 60GB/s of meer leidt je niet zomaar even om en het komt ook plots dus zal altijd wel lagg zijn of een seconde downtime.
Dat is hoe ik het zie. Ik ben er ook geen expert in.
picatype94
Hun servers heeft zogeheten 'load balancers'. Dit zijn meerdere netwerk kaarten (vaak verdeeld over verschillende servers) die allemaal een deel van het verkeer proberen te handelen, maar als de aanval zo groot is tja dan gaat ook dat wel eens fout.
Er zijn nog heel veel andere manieren van DDOS afslaan, zo kan er gekeken worden wat voor een packets er zijn etc en die in een firewall blokkeren en zo alleen 'legit' verkeer door laten.
Het probleem met anti-ddos oplossingen is dat het allemaal in de theorie werkt, maar er in de praktijk vaak problemen ontstaan.
LaughToMe
henkie3000
"extra 5 servers" dat gaan geen moer uitmaken dan